czwartek, 8 grudnia 2016

"Istota zła" Luca D'Andrea


Dziękuję!

Tajemnica masakry w wąwozie Bletterbach – co tak naprawdę zdarzyło się wtedy w Dolomitach? Groźne Dolomity i kryminalna zagadka z przeszłości.
Ta historia przyprawi cię o dreszcze! Brutalne, niewyjaśnione morderstwo, groźne i potężne Dolomity oraz pradawna groza. Czy naprawdę chcesz obudzić ją na nowo?
Jeremiah Salinger, filmowiec dokumentalista, przeprowadza się wraz z żoną i córką do Siebenhoch, małej wioski u podnóża włoskich Dolomitów. Mężczyzna planuje nakręcić dokument o pracy miejscowych ratowników górskich. Niestety jedna z akcji ratunkowych, w której uczestniczy, kończy się tragicznym wypadkiem, a Jeremiah jako jedyny cudem unika śmierci. Nękany atakami paniki, a także poczuciem winy, natrafia na nigdy nierozwikłaną, mrożącą krew w żyłach zagadkę z przeszłości. Zagadkę masakry w wąwozie Bletterbach.
W kwietniu 1985 roku okolicę nawiedziła bezprecedensowa nawałnica. Miejscowi wciąż żyją w przekonaniu, że to ona przyniosła ze sobą klątwę. Najpierw doszło do brutalnego zabójstwa trójki wędrujących po górach młodych ludzi, a następnie do dwóch zaskakujących samobójstw mieszkańców wioski. Mimo że od tragedii minęło ponad trzydzieści lat, sprawa nigdy nie została wyjaśniona.
Jeremiah za wszelką cenę pragnie dowiedzieć się, co tak naprawdę wydarzyło się w Bletterbach. Mieszkańcy są jednak przekonani, że w wąwozie czai się zło, którego lepiej nie budzić. Zło tak pradawne i groźne jak sama Ziemia…

O "Istocie zła" czytałam różne opinie. Jedne twierdziły, że książka super, wciągająca i świetnie napisana. Inne twierdziły, że przewidywalna, że łatwo można się domyślić, kto jest tajemniczą bestią i tak dalej. Szczerze Wam powiem, że ja osobiście do końca nie wiedziałam, kto stoi za tą mrożącą krew w żyłach, tajemniczą zbrodnią. Owszem miałam swoje typy, ale autor skutecznie mącił mi w głowie i niczego nie byłam do końca pewna. Dlatego też, nie zgodzę się z tym, co niektórzy twierdzą - zbrodniarza wcale nie jest tak łatwo wyniuchać. A jeśli czytam takie książki z wątkiem kryminalnym, to często zdarza mi się szybko wykryć podejrzanego. W tym przypadku byłam bardzo zaskoczona. 

"Istota zła" nie od samego początku przekonała mnie do siebie swoją treścią. Jak wprowadzenie było ciekawe, tak kilka pierwszych rozdziałów odrobinę mnie męczyło. Ciężko było mi odnaleźć się w tym, co autor nam przedstawia. Aczkolwiek całkiem szybko zostałam wciągnięta w ten całkiem mroczny świat. Czasami zdarzały się nudnawe momenty - przydługie opisy. Co prawda po części były one potrzebne i wprowadzały ten swoisty klimat, ale z kilku takich przydługich opisów można byłoby spokojnie zrezygnować. 

Książka D'Andrea rzeczywiście trzyma w napięciu, co prawda mnie nie od samego początku, ale kiedy już "wejdzie" się w tę historię, pozna historię tej okropnej zbrodni, to wsiąknie się w treść całkowicie. Czy porusza? Oczywiście, jeśli poznamy bliżej postaci, ich relacje, historię, to poruszy nas to, co się  z nimi dzieje. Porywające zwroty akcji? Hm... Nad tym musiałam się dłużej zastanowić. Może te zwroty akcji nie były jakieś dramatyczne, ale były wyczuwalne, więc mogę się zgodzić, że zwroty akcji są, a nawet stwierdzić, że jest ich całkiem sporo. 

"Istota zła" nie jest książką dla każdego. To książka dla dorosłego czytelnika, który lubuje się w rozwiązywaniu zagadek, nie boi się drastycznych opisów i lubuje się w takiej właśnie literaturze, jaką zaserwował Luca D'Andrea. Mnie osobiście książka bardzo się podobała. Ma swoje słabsze momenty, ale zdecydowanie przeważają te mocne: zaskoczenie, poruszenie, trzymanie w napięciu oraz świetnie skonstruowana fabuła. Jak najbardziej polecam!


2 komentarze:

  1. Jak dla mnie książka była całkiem niezła. Przez bardzo długi czas autor mocno mnie zwodził i nie do końca wiedziałam, czy to jednak bestia czy Bestia okaże się mordercą;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. locate numerous people with body sorts and fitness dreams much like your own and use them as function fashions. Use them to create your personal schooling Schedule and program. additionally, word how step by step they commenced education, consisting of their reps, weights, and cycles. http://musclegainfast.com/muscle-science/

    OdpowiedzUsuń